Instagram

Google+ Followers

Tuesday, March 15, 2011

TSUNAMI : Kasihanilah Mereka...

Assalamualaikum W.R.T....


pagi2 masuk keje...mcm xda pape jak...gelak2... wat lawak..borak2.. pastu bile xde keja sgt..trgerak hati nanie tok tengok NEWS BOUT TSUNAMI KAT JEPUN... nanie jarang bce paper..so xtau sgt..search la kat GOOGLE...skali nanie trnampak stu link nih.... tajuk die JAPAN TSUNAMI .. kat situ... dia paparkn video2 spanjng brlakunya BENCANA ALAM ni... Ya Rabbi.. Ya Allah.... tnpa nanie sdari...mnitis setitik 2 air mata nanie... sebak di dada ni...xdapat dibendung lagi..sekejap je Allah beri ptunjuk kepada kt... bagi PERINGATAN KEPADA HAMBANYA.... sekelip mata..... ranap sebuah kota yg pesat membangun,, JEPUN bukan calang2 negara... negara yg sgt mmbangun dgn ekonominya yg kukuh dan attitude masyarakat JEPUN yang boleh dipuji... sedih..kowank try la tgk video ni...


di saat2 kesusahan..bencana yg menimpa ni...ada lagi HAMBA ALLAH yg lngsung xbersyukur.. siap buat main2 dengan bencana alam ni.please.. do something to...fikir dalam2..jgn maen buat n cakap ikut sedap ati jak.... kt ada Agama... hm..kowank try la usha2 link ni..

aduyaiii...dieorg ni hati batu ke? hati cam tembok besar tuh... please sedar...
Kt as Rakyat Malaysia.. esp as Muslim..marilah..ramai2 kt doakan... TSUNAMI di Jepun ni akan reda... n cepat berakhir... n please...kt ramai2 buat Solat Hajat...mendoakan saudara2 kt di Jepun selamat.... kasihanilah kawan2 kt yg ade relative kat sana.. mcm SAUDARA 1 & SAUDARA 2...

Sama2 lah kt brdoa ok... Amin... 
Wassalam






4 orang komen:

insanpenyayang said...

mari lah kite sama2 ambil iktibar ape yg terjadi di Jepun...
ni semua amaran dari Pencipta yg Esa agar kite semua kembali ke jalan nya yang lurus....

gadisBiasa said...

itulah..mudah2 an mereka trselamat...
aduhai.... dah dpt detect 300 org meninggal...

Azza Firza said...

:) dah hampir 1000 yang meninggal act :) bukan 300 lagi dah :))

gadisBiasa said...

uikss...maken mningkat.... xupdate brita nanie ni...
ya Allah... mama azza ok tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...